Vibrofiltr 4.0/1 szt. 50 x 70 cm

  • Dodaj recenzję:
  • Dostępność: Jest  (2 szt.)
    Czas realizacji: Wysyłka w 24 h
  • szt.
  • 43,00 zł

Vibrofiltr 4.0 
Samoprzylepna mata antywibracyjna klasy profesjonalnej do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD - 1 arkusz o wymiarach 500x700 mm (0,35 m2), grubość maty 4,0 mm, grubość aluminiowej folii 100 mikrometrów (0,1 mm).

 

Vibrofiltr 4.0  jest najpotężniejszym, najbardziej skutecznym i zarazem najcięższym materiałem tłumiącym z serii NP (Noise Protection). Jego główną zaletą jest bardzo duża zdolność absorpcji wibracji mechanicznych, co potwierdza najwyższa wśród wszystkich materiałów Vibrofiltr wartość współczynnika stratności mechanicznej (0,60). Ponadto, oprócz bardzo dobrych właściwości antywibracyjnych, materiał ten jest również dobrym izolatorem dźwięku (hałasu), dzięki czemu, podczas zabiegów wyciszających wnętrze pojazdu może być stosowany samodzielnie, bez dodatkowych pianek wyciszających. Jest to szczególnie ważne podczas wyciszania powierzchni, nad którymi nie ma już wystarczającej ilości miejsca, aby na matę butylowo-aluminiową, dodać jeszcze piankę wyciszającą lub inną "miękką warstwę". W przeciwieństwie do wielu innych materiałów o podobnej grubości, mata Vibrofiltr 4.0 nie wymaga podgrzewania podczas montażu. To będzie dobry wybór, jeśli chcesz najskuteczniej wyciszyć wnętrze kabiny pojazdu. Przypominamy jednak, że ze względu na dużą wagę, materiał ten powinien być instalowany tylko na dolnych i nieruchomych elementach nadwozia (np. nadkola, podłoga, przegroda komory silnika, itp.). 

 


 
PODSTAWOWE PARAMETRY:

  • samoprzylepna mata do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
  • materiał:  kompozyt na bazie wysokiej jakości gumy butylowej (kauczuku butylowego) i polimerów wzmacniany przetłaczaną aluminiową folią
  • grubość arkusza:  4,0 mm  (+/- 0,2 mm)
  • grubość aluminiowej folii:  0,1 mm  (100 um)
  • wymiary arkusza:  500x700 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,35 m2
  • waga:  2,43 kg  (6,94) kg/m2
  • zakres temperatury pracy:  -50ºC do +160ºC
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność tłumienia):  0,60
  • temperatura najbardziej komfortowego montażu:  powyżej +18ºC
  • siła wiązania materiału z powierzchnią metalu:  nie mniej niż 6 N/cm2
  • stabilność lepkiej warstwy butylowo-polimerowej na wpływ temperatury +90ºC w ciągu 24 godzin:  rozwarstwienie i pełzanie niedopuszczalne
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, niepalny (samogasnący), nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, niebrudzący, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • duża elastyczność oraz wysoka skuteczność działania w szerokim zakresie temperatur
  • wizualne cechy szczególne:  czerwony nadruk, tłoczony tekst "acoustic"
  • wyprodukowano w Rosji przez ,,NPO National Technology" z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy ,,Baumuller"  
  • ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym:  10 szt. / 3,50 m2
  • zastosowanie w samochodzie:  dolne nieruchome elementy nadwozia, np. podłoga, nadkola, przegroda komory silnika
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 50x70 cm  (0,35 m2)

 

 

VIBROFILTR Noise Protection  
Wielowarstwowy materiał redukujący drgania, hałas i wibracje, wykonany w postaci elastycznej samoprzylepnej maty na bazie zaawansowanego kompozytu polimerów, gumy butylowej (kauczuku butylowego) i aluminium. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana folia aluminiowa o grubości 100um (0,1mm), która zapewnia mechaniczną ochronę warstwy polimerowo-butylowej oraz dodatkowo polepsza właściwości tłumiące. Materiały antywibracyjne Vibrofiltr są produkowane w Rosji przez ,,NPO National Technology" z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy ,,Baumuller". Produkty te posiadają właściwości antykorozyjne i uszczelniające, są nietoksyczne, bezwonne, wodoodporne, niepalne, nie wchłaniają wilgoci i nie rozkładają się pod wpływem warunków atmosferycznych. Maty Vibrofiltr, swą jakością wykonania, skutecznością tłumienia drgań oraz komfortem montażu nie ustępują podobnym i często dużo droższym produktom najbardziej renomowanych marek. W każdej oferowanej grubości (1,5-4mm), maty Vibrofiltr posiadają wysoką wartość współczynnika stratności mechanicznej (0,25-0,60), który określa zdolność danego materiału do pochłaniania (absorpcji) drgań.   

 

SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań). Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest "zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową (100um lub więcej), która zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.

 

ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka, itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD. Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku. Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta przyczepność materiału do podłoża.

 

NOWOCZESNE MATERIAŁY - wyższy komfort montażu ! 
Maty Vibrofiltr bazują na materiałach adhezyjnych charakteryzujących się stopniowym wzrostem siły przyczepności do podłoża. Samoklejąca warstwa butylowa posiada właściwości wulkanizujące, dzięki czemu jej przyczepność do podłoża znacznie wzrasta po pewnym czasie od naklejenia. Tego rodzaju nowoczesne materiały posiadają niższą adhezję początkową (chwilowo niższa przyczepność montażowa), dzięki czemu praca z nimi staje się wygodniejsza, gdyż w trakcie montażu mata nie klei się z pełną siłą do palców i podłoża. To bardzo pożądana i doceniana przez instalatorów właściwość, która umożliwia podczas montażu dokonywanie poprawek i zmian położenia maty bez ryzyka uszkodzenia materiału (przez pewien czas, matę można jeszcze odkleić i przenieść w inne miejsce). Wraz z upływem czasu, siła wiązania z podłożem stopniowo wzrasta, aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu, przy którym nie jest już możliwe oderwanie maty bez jej zniszczenia. W zależności od temperatury otoczenia, bardzo duża siła przyczepności maty do podłoża jest osiągana po ok. kilku do kilkudziesięciu godzinach od jej naklejenia i dociśnięcia (np. wałkiem). W przypadku transportu lub magazynowania produktu w niskich temperaturach, aby uzyskać optymalną lepkość montażową, przed rozpoczęciem pracy matę należy wyjąć z opakowania i pozostawić przez kilka godzin w temperaturze powyżej +18ºC. Nie ma konieczności dodatkowego podgrzewania w trakcie montażu. Może to być jednak pomocne podczas prac z bardzo zimną matą lub przy niskiej temperaturze otoczenia.